Hvordan opretter jeg NemID?

NemID er et online log-in, som I kan bruge til både den offentlige og den private sektor. I skal bruge NemID når I skal oprette et CVR nr. til jeres forening

Hvor kan jeg bestille NemID?

For at bestille et NemID går du ind på NemIDs hjemmeside her: NemID bestilling (du skal bruge pas eller kørekort til at bestille).

Vil ikke bestille NemID online

Hvis I ikke ønsker eller ikke kan bestille NemID online, kan jeres forening få NemID, hvis I henvender jer til Borgerservice. I skal bestille tid hos Borgerservice. I kan finde kontaktoplysninger på Borgerservice på http://www.gladsaxe.dk/kommunen/servicemenu/selvbetjening/tidsbestilling/bestil_tid_til_nemid.

I kan også kontakte SKAT og bestille et NemID gennem dem.

Bestil digitalsignatur til foreningen

Når I har oprettet et CVR nr. til jeres forening, kan I bestille en digital signatur. I skal som forening have en digital medarbejdersignatur, på samme måde som virksomheder kan få det til deres medarbejdere. 

Signaturen er knyttet til foreningen ikke en privat person

Den digitale medarbejdersignatur er ikke knyttet til medarbejderen/den frivillige som privat person, men kun til foreningens anliggender.

Bestil medarbejdersignatur hos nets

I kan bestille medarbejdersignatur på nets.dk - medarbejdersignatur