Unge, motion og bevægelse

Motion og bevægelse er vigtig for vores sundhed. En fysisk aktiv hverdag har for mange betydning for, at man føler sig godt tilpas.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn og unge (5-17 år) er fysisk aktive mindst 60 minutter om dagen med moderat til høj intensitet og mindst tre gange om ugen er fysisk aktive med høj intensitet.

Hvis du er voksen (>18år) anbefaler Sundhedsstyrelsen at du er fysisk aktiv i mindst 30 minutter om dagen med moderat til høj intensitet og mindst to gange om ugen fysisk aktive med høj intensitet.

Gladsaxes motionstilbud
Du kan læse om Gladsaxe Kommunes motionstilbud på siden Motion. Her finder du tilbud om alt lige fra motionsvejledning til vægttabshold og inspiration til gåture i Gladsaxe.

Fritidsaktiviteter
I Gladsaxe er der mange muligheder for at få forskellige aktive fritidsaktiviteter.

 

Inspirationsmateriale

Legedatabasen 
Legedatabasen er FDFs database med mere end 1000 forslag til lege. Legedatabasen findes også som app til android eller iphone.

Dansk Skoleidræt
Dansk Skoleidræt har flere projekter, der kan inspirere til bevægelse. Du kan for eksempel se beskrivelser af lege på legepatruljen eller gameboosters

Get Moving 
Get Moving er sundhedsstyrelsens kampagneside til børn og unge.

Unge, sundhed og trivsel