NemID

Husk at du skal bestille tid inden dit fremmøde i Borgerservice. Du finder link tid tidsbestilling nederst på siden.

 

For at bruge selvbetjening kræver det ofte, at du har en NemID. Du kan bestille NemID digitalt i selvbetjeningsomådet eller via din netbank. Du kan også henvende dig personligt i Borgerservice. Du skal medbringe billedlegitimation. Nøglekortet får du udleveret med det samme.

Hvis du ikke har billedlegitimation

Du kan medbringe to andre typer af legitimation, hvoraf den ene type skal indeholde cpr-nummer.

Hvis du ikke medbringer billedlegitimation får du ikke udleveret nøglekortet med det samme, men det sendes til din folkeregisteradresse.

Typer af anden legitimation:

  • Dåbs-eller navneattest
  • Sundhedskort (Sygesikringskort)
  • Seneste årsopgørelse eller forskudsopgørelse fra Skat
  • Dokumentation for udbetaling af offentlig ydelse (max. tre måneder gammel)

Bemærk, at mindst det ene af legitimationsbeviserne skal være sundhedskort (Sygesikringskort), bopælsattest, dåbs - eller navneattest.

Er dit NemId oprettet via din bank, og du senere ønsker at tilknytte offentlig digital signatur via Borgerservice, skal du også fremvise billedlegitimation.

NemID på smartphones og tablets

Det er muligt at benytte NemID på mobile enheder, som for eksempel iPhone og iPad. Du kan blandt andet logge på borger.dk med NemID på din smartphone og tablet, men du kan endnu ikke bruge alle selvbetjeningsløsninger.

Læs mere om NemID

Hvad er NemID? Hvordan får du fat i det, og hvad kan det bruges til? De spørgsmål kan du få svar på her.

 

Selvbetjening