Bedre registrering i Bygnings-og Boligregistret (BBR)

SKAT sender i disse dage breve til ejere og administratorer af erhvervsejendomme i hele Danmark. Oplysningerne skal bruges som en del af grundlaget for ejendomsvurderingen.

Når du modtaget brevet, vil der står hvilke bygninger, SKAT ønsker oplysninger om. Der vil også stå et telefonnummer du skal ringe til, og hvornår deres telefoner er åbne. Du skal derfor ikke foretaget dig noget, før du har modtager brevet fra SKAT.

SKAT står for kontakten til ejer/administrator i forbindelse med indsamlingen af de nye og mere detaljerede oplysninger. Ajourføringen sker i kommunen og ejer eller administrator modtager efterfølgende en ny BBR-meddelelse.

Hvis du har spørgsmål, skal du derfor ringe direkte til SKAT på 72 22 28 47, da der er dem der står for opgaven.
De har telefontid mandag kl. 9-17, tirsdag-torsdag kl. 9-16 og fredag kl. 9-14.

Hvis du vil læse mere kan du gå ind på skat.dk/bekendtgørelser
Klik på Bekendtgørelser og søg efter: Bekendtgørelse nr. 1010 af 24. oktober 2012, senest ændret ved bekendtgørelse nr. 1315 af 11. november 2016
Du kan læse om indberetningen i § 18 a

 

Ejendomsskat