Fremtidens Skole

Gladsaxe vil uddanne børn og unge til det 21. århundrede, hvor livsduelighed og demokratisk dannelse er centrale egenskaber og behovet for arbejdskraft er anderledes, end vi kender det i dag. Derfor er der brug for at nytænke folkeskolernes struktur, bygninger og sammensætning.

 

Besøg hjemmesiden om Fremtidens Skole her

Udviklingsindsatsen Fremtidens Skole er godt igang i Gladsaxe Kommunes skoler. Målet med indsatsen er at imødekomme fremtidens krav til den verden, vores børn vokser op i. Alsidige personlige, sociale og faglige kompetencer går hånd i hånd med trivsel og demokratisk dannelse, hvilket er centrale elementer i udviklingsindsatsen Fremtidens Skole. 

Klæder børnene på til et godt liv

Robotter, Selvkørende biler, deleøkonomi og kunstig intelligens, er blot nogle af de ting, der bliver en mere almindelig del af hverdagen inden for fem, ti, tyve år, og dermed inden at de børn, der nu går i 0. klasse, er færdige med deres vej gennem uddannelsessystemet. Det betyder blandt andet, at mange af vores børn i børnehusene og skolerne i Gladsaxe kommer til at få job, der slet ikke findes i dag, og det stiller andre krav til udviklingen af elevernes kompetencer.

Vi ønsker at udvikle fremtidens skole, så vores børn og unge kan klare sig godt og trives i et samfund, der vil se helt anderledes ud, stiller andre krav og giver helt andre muligheder, end samfundet i dag. Derfor skal skolernes læringsmiljøer have et vitalt løft, så vi kan klæde børnene på til fremtiden.

Klik på linket herunder for at se de politiske pejlemærker, der ligger til grund for Fremtidens Skole. 

De politiske pejlemærker.

Skole og uddannelse