Seniorklubben Gladsaxe Rådhus er stiftet 9. september 1987
Vedtaget på klubbens ordinære generalforsamling i 2024.
Klubbens formål er at samle tidligere medarbejdere, der er fyldt 60 år, været ansat ved Gladsaxe kommunes administration mindst 5 år og er ophørt på arbejdsmarkedet med pension eller lignende.
Efter bestyrelsens skøn kan andre tidligere medarbejdere også optages.
Medlemsoptagelse afgøres i tvivlstilfælde af bestyrelsen.
Efter bestyrelsens skøn, kan ægtefælle / samlever deltage i særlige arrangementer.
Dette kan kun ske hvis der ved tilmeldingsfristens udløb er ledige pladser.
Kontingentet fastsættes hvert år på den ordinære generalforsamling.
Kontingentet indbetales en gang årligt pr. 1. marts via bank, PBS.
Medlemmer i restance vil skriftligt blive rykket med betalingsfrist på 14 dage.
Klubbens regnskabsår er kalenderåret.
Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed.
Alle sager afgøres ved almindelig stemmeflerhed, når ikke andet er vedtægtsmæssigt bestemt.
Kun fremmødte medlemmer har stemmeret, og generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset de fremmødte medlemmers antal, når generalforsamlingen er lovlig indvarslet.
Står stemmerne ved en afstemning lige, fortages ny afstemning.
Af generalforsamlingens forløb optages et referat, der underskrives af referenten og dirigenten.
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i marts / april måned og indkaldes skriftligt med mindst 3 ugers varsel.
Dagsordenen for generalforsamlingen vedlægges indkaldelsen. Revideret regnskab lægges på hjemmesiden senest én uge før generalforsamlingen og forelægges skriftligt på generalforsamlingen.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsens formand i hænde senest 2 uger før generalforsamlingens afholdelse.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsens formand i hænde senest 2 uger før generalforsamlingens afholdelse.
Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal indeholde følgende punkter:
- Valg af dirigent.
- Beretning fra formanden til godkendelse.
- Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.
- Fastsættelse af kontingent.
- Behandling af indkomne forslag.
- Valg i henhold til vedtægtens § 5.
- Eventuelt.
Bestyrelsen består af 5 medlemmer, der vælges for 2 år ad gangen.
Endvidere vælges 2 revisorer.
Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, sekretær og kasserer.
Indestående på foreningens konto ejes af foreningen.
Generalforsamlingen bemyndiger kassereren og formanden i fællesskab, til at varetage
foreningens økonomi.
Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når bestyrelsen finder det nødvendigt, eller når mindst 1/ 4 af medlemmerne overfor bestyrelsen skriftligt fremsætter motiveret krav herom ledsaget af dagsorden.
Den ekstraordinære generalforsamling skal afholdes senest 1 måned efter modtagelsen af en sådan begæring.
Indkaldelsen skal ske skriftligt med mindst 2 ugers varsel, og samtidig skal dagsordenen meddeles.
Beslutning om klubbens opløsning kan kun træffes på en ekstraordinær generalforsamling, der indkaldes i samme anledning.
Til vedtagelse af klubbens opløsning kræves, at mindst 2/3 af de tilstedeværende stemmer derfor.
Den ekstraordinære generalforsamling træffer samtidig beslutning om anvendelse af klubbens midler.
Vedtaget på klubbens ordinære generalforsamling den 16. april 2018.