- om overgangen fra børnehave til SFO og skole
Skolestarten er en milepæl i barnets liv, som har stor opmærksomhed. Det har betydning for et barns udvikling og læring, at den foregår som en kontinuerlig proces, hvor der er helhed og sammenhæng.
I Gladsaxe har vi valgt et forløb med fire elementer, som indgår i de pædagogiske aktiviteter. Disse skal hjælpe og støtte barnet i overgangen fra dagtilbud til SFO og skole. Der er således skabt et godt grundlag for, at overgangen fremstår som et sammenhængende forløb, der knytter sig til Gladsaxe Kommunes målsætninger på børneområdet.
Helhed og sammenhæng understøtter Gladsaxe Strategien
I Gladsaxe har vi en ambition om, at alle børn og unge udnytter deres potentialer. Det skal give dem et godt børne- og ungeliv og et solidt afsæt for deres voksenliv. Vi ønsker, at børn og unge trives i det liv, de er i, og at de vokser op som aktive medborgere, der bidrager positivt til en bæredygtig verden. I overensstemmelse med verdensmål 4: